HVEM? Kend din målgruppe!

Hvem? Kend din målgruppe!
Det er vigtigt at kende sine kunder for at vide, hvordan du skal kommunikere med dem og hvor i medielandskabet, du kan ramme dem. For at blive klog på sine kunder kan det være en god øvelse at beskrive dem som hele mennesker, med navn, alder og feriedrømme. Når du kender dine kunder godt, ved du også, om de læser avis, dameblade, er mest på Facebook eller måske er en helt fjerde type, som læser rejseblogs og anbefalinger på TripAdvisor.

SETs målgrupper
Når vi markedsfører Skiveegnen i udlandet, gør vi det sammen med de øvrige limfjordskommuner i partnerskabet Enjoy Limfjorden. Vi puljer vores markedsføringskroner sammen for at få større kampagner med mere gennemslagskraft på de udenlandske markeder, hvor vi har mange konkurrenter.

Vores primære målgrupper er det gode liv, familier med børn og special-interest segmentet. Vores primære markeder er Norge og Tyskland. Herudover bruger vi en mindre del af puljen på det hollandske marked. Du kan læse mere om turisterne fra Norge, Tyskland og Holland her.

Del denne side

[opgave] Sæt ansigt på dine kunder

Her er to arbejdsark, som kan være en hjælp til at komme i gang med at forstå dine kunder endnu bedre.

  • I det første ark kan du beskrive forskellige grupper af kunder.
  • I det næste kan du gå i dybden med en enkelt person fra målgruppen.
Turisten der besøger Midtjylland

Til inspiration kan du her læse om nogle af de turister, som besøger Midtjylland.