HVOR? Vælg de rigtige medier!

Hvor? Vælg de rigtige medier til din målgruppe
Når du ved, hvad dit budskab er, og hvem dine kunder er, er næste skridt at overveje, hvilke medier du skal bruge tid og penge på. Der er ingen tvivl om, at de digitale medier vinder større og større indpas i medielandskabet, og flere digitale medier er uundgåelige, hvis man vil drive turismevirksomhed i dag.

For er du ikke synlig her, afskærer du dig selv fra en stor potentiel kundegruppe. SET holder løbende digitaliseringskurser for turismevirksomheder, og vi modtager gerne ønsker fra jer om, hvilke digitale kompetencer I behøver for at nå jeres målgruppe. Se vores kursusudbud her.

Men den digitale synlighed gør det ikke alene. Det giver ofte mening at benytte flere forskellige medier i markedsføringen i stedet for bare én kanal. På denne måde blandes forskellige metoder og kanaler, og du når bredere ud med dit produkt.

 

Modellen Markedsføringsviften, som du kan se herover, skitserer de seks overordnede kategorier inden for markedsføring. Du kan lade dig inspirere af modellen, når du skal vælge markedsføringsaktiviteter.

Når du skal vælge imellem de forskellige markedsføringsmetoder, findes der forskellige måder at afklare dette på:

1) hvad er formålet med markedsføringen?
• vil du tiltrække nye kunder?
• fastholde eksisterende kunder?
• styrke virksomhedens brand?
2) hvilke medier og metoder bruger du allerede?

3) hvilket mix af markedsføringsmetoder og -aktiviteter er mest optimale for virksomheden?

4) Kan du tilføje andre kanaler til virksomhedens markedsføringsmetode, eller bør du gå helt væk fra den nuværende metode?

Del denne side